søndag 7. februar 2010

Babling, skjørt, brann og tekopp nr 1


Hva er det som skjer? Jeg som er inaktiv som få og bare poster hvert jubelår, også plutselig skriver jeg to bloggposter på én dag?? Det må jo sies at den forrige var mer som et lite notat, men uansett! Accomplishment! >: O

Det er nattlig hyperhet som er årsaken. Det har vært en begivenhetsrik aften, og i tillegg føler jeg meg så kreativ og i skaper-humør, så jeg måtte bare skrive littegrann til~

Min kjære mor har hatt et lite selskap i dag, som jeg delvis fikk være med på. Det er alltid moro å være eneste ungdom blant voksne som stadig blir blidere utover kvelden, og sitte og prate voksent og føle seg fancy. Det er akkurat som om alt en sier blir ti ganger smartere grunnet den noe nedsatte tenkeevnen til de andre.

Anledningen var Melodi Grand Prix, noe alle de voksne er veldig glade i. Jeg er ikke så stor fan, også hadde jeg bestemt meg for å få utrettet noe denne helgen, så jeg brukte mesteparten av kvelden på rommet mitt. Bord, strykebrett og symaskin var blitt anbrakt til det knøttlille kammeret mitt, og jeg har jobbet i vei med bare små pauser for å sosialisere i stuen. Oppgaven var å lage et plagg, mer spesifikt et skjørt, for øvelsens skyld. Selvfølgelig klarte jeg ikke motstå, så jeg driver ikke og lager noe enkelt men noe fullt av rysjer og pintucks osv... Jaja, det er veldig moro! Jeg skal poste bilder så snart jeg er ferdig, er fremdeles mye jobb igjen.

Om enn ikke så moro, men veldig spennende og gripende, er det også å oppdage at nabogården brant! Mamma ropte på meg fra stua, og da jeg kom ut sto alle klint inntil veggen på motsatt side av vinduene og stirret ut. Over gaten kunne vi se flammene stå ut av vinduene. Og da mener jeg ikke at vi så litt glød og røyk altså, det var skikkelige flammer! Det må ha vært et vindu eller noe åpent på baksiden av gården i den ene leiligheten slik at vinden kunne blåse igjennom, fordi der sto flammene flere meter ut. De rullet og slikket, og vindusrutene eksploderte og greier. Det var skikkelig ekkelt, for det var så nærme oss. Vi kunne faktisk kjenne varmen i stua vår.

Det var allerede brannmenn der da vi oppdaget brannen, og ingen ble skadd har jeg hørt. Allikevel er det skummelt, for du skjønner hvor farlig det er, og hvor lett det kan skje. Det kunne likeså godt vært vårt hjem som brant helt i stykker...

Jaja! Nok babling! Til slutt vil jeg vise fram en av tekoppene jeg har kjøpt billig brukt. Jeg kjøpte den i Maritabutikken, en bruktbutikk som er som et permanent loppemarked. Den ligger helt nederst i markveien, rett ved skolen min, så jeg stikker innom nesten hver dag etter skolen. Dette var den første tekoppen jeg kjøpte der, for ca 15 kr. Den er veldig gammel, litt sprukken, og veldig nydelig! Se:




Jeg skal vise fram flere kopper senere, men dette er favoritten~

~Ana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar