lørdag 28. november 2009

Det første skrittet

Nå har jeg tatt det første skrittet mot å lage meg bento! Jeg har bestilt meg et sett med litt forskjellig utstyr fra en japansk selger på ebay.com, for å få meg selv i gang. Settet er veldig søtt, veldig meg og veldig egentlig til en barneskoleelev, men det er vel ikke noe viktig! Jeg liker det, og gleder meg en hel masse til det kommer~

Som jeg har sagt tidligere, så er en bento hva som helst slags mat, i en hvilken som helst slags boks. Det er fullt mulig å lage seg bento uten masse fancy utstyr, det viktige er jo at maten smaker godt. Jeg har allerede laget meg noen enkle lunsjer i oppbevaringsbokser og slikt jeg har funnet hjemme.

Men for meg så er motivasjon en veldig viktig faktor. Jeg ender så lett opp med å glemme bort ting, eller ikke gidde, så for å hindre meg selv i å gjøre det så trenger jeg litt motivasjon. Å ha en søt boks å putte maten i, passende bestikk, en pose til å legge det i og en matchende kopp, vel, det er sånt som gjør at jeg syns det blir morsomt. Eller, det er i hvert fall en del av det.

Dessuten vil det oppmuntre meg til å ta bedre vare på tingene mine, og rydde ut av sekken hver dag. Jeg er en rotekopp av dimensjoner, men jeg vil ikke risikere at bentoboksen min blir ødelagt for eksempel fordi mat ligger og farger av inni den i mange dager! Jeg glemte en gang en vanlig plastboks fra lunsjen i sekken noen dager, og da jeg tok den ut grodde det diverse umlumskheter i den *dø på seg*. Det skal jeg aldri la skje igjen!

Her er et bildet av settet jeg har kjøpt:



Strawberry candy! Det er så rosa og fint, jeg elsker det.

Her er linken til butikken jeg kjøpte det i: http://stores.ebay.com/Shop-Sukiyaki

Hittil har jeg bare bra ting å si om selgeren, og hun har så mange fine ting i butikken sin. Men jeg får se hvordan det går med bestillingen. ^_~

~Ana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar