onsdag 16. desember 2009

Bodyline - billig og greit

Hei hei

De siste dagene har jeg brukt på å saumfare hjemmesiden til Bodyline, det antakeligvis aller billigste merket man kan kjøpe lolita-klær fra. De selger skjørt for så lite som 50 kr, så det er et perfekt sted å handle hvis man er nybegynner og vil prøve ut stilen uten å ruinere seg selv. Eller, hvis man som meg vil skaffe seg noen litt mer hverdagslige klær som det ikke er så farlig med (og man ikke har all verdens med penger > o <).

Det eneste man på passe på når man handler hos bodyline, er at kvaliteten ikke alltid er like god, og at mye av klærne ikke egentlig er lolita. Det er mye såkalt "cosplay-lolita" ute og går, altså noe i retning utkledsklær i dårlig kvalitet, i tillegg til punk og slikt som ikke har noe med lolita å gjøre. Da jeg oppdaget bodyline for første gang ble jeg blendet av den lave prisen og endte med noen delvis ubrukelige klær som enten er solgt eller fremdeles ligger gjemt innerst i skapet. Derfor passer jeg veldig godt på nå!

Jeg har gått igjennom hele siden og funnet fram til noen plagg som, for meg, er helt fine til prisen de har. Jeg har prøvd å unngå kunstige stoffer, plastikkblonder, skrikende farger, skinnende fake silkebånd, u-lolitaete snitt, åpenbart dårlig kvalitet og slikt. Det er nok litt her og der, men for eksempel sløyfer og blonder kan diskret klippes av, og erstattes med noe annet om det syns. Det handler også om hvordan man har det på seg, og hva slags tilbehør man har til. Har man en pen bluse til å ha under, for eksempel, så er man langt på vei til et fint antrekk selv med et ørlite grann wonky skjørt.

Her er bilder og linker til de tingene jeg har valgt ut. Jeg har tenkt å kjøpe noe av det selv, jeg må bare finne ut hva som er aller finest, og selvfølgelig; hvor mye jeg har råd til n__n; Listen min ble laaaaang...



Første kjole, og etter min mening den fineste. Jeg vet ikke hvordan den er i virkeligheten, men ut i fra bildet er dette en kjole jeg har skikkelig lyst på. Mønsteret på stoffet er blomstrete og fint, akkurat som jeg liker. Sløyfen og perlene er jeg usikker på hvor godt jeg liker, men slikt er som regel festet med nåler og kan tas av.
Link



Blomstrete og fin, en annen kjole jeg liker godt. Den har en litt voldsom sløyfe på brystet, men jeg tenker at den kan erstattes den med en i litt finere silkebånd. Kjolen er kantet helt nederst og på armene med litt blonde av den typen jeg ikke er så glad i. Men siden den er helt i kanten, så kan den lett klippes av! n__n
Link



Enkel og søt kjole, uten noe dill. Denne liker jeg spesielt godt selv om den ikke egentlig er min stil, fordi den er så annerledes enn de fleste kjoler fra bodyline. De har stått imot fristelsen til å legge til masse sløyfer, bånd, perler osv, og resultatet er det jeg tenker kan bli en veldig bra hverdagskjole. Printet er også fint og elegant.
Link




Det første skjørtet. Jeg vet ikke helt hvor fan jeg er av kanten nederst, men resten er veldig fint. Igjen så er det ikke helt min stil, men jeg setter pris på det søte printet, enkelheten og fargen. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe det, spesielt med tanke på prisen!
Link


Et skjørt til som er enkelt, billig og fint. Jeg liker den sukkertøyaktige fargekombinasjonen med mint og brunt,og godterimønsteret ser bare kjempegodt ut. Den har funnes før i rosa og rødt, men jeg syns det blir litt for voldsomt, og liker mye bedre denne deilige mintfargen.



Den eneste blusen på listen min. Den hadde et veldig stor og klart bilde, så jeg kunne se at den har skikkelig, heklet blonde, noe som er veldig viktig. På bluser vil jeg kun ha heklet eller bomullsblonde, ikke noe rachel. Denne blusen kommer jeg garantert til å kjøpe meg. Fryktelig søt, ikke sant? > v <
Link



Enda en kjole, denne gangen med ermer slik at den kan brukes uten bluse til. Det ser ut på bildene som at den er laget uten stive, kløete blonder og at pynten er av samme stoff som kjolen. Jeg liker den godt, fordi den er så enkel i hvitt og uten overveldende pynt. Sløyfen foran må nok tas av for meg, men ellers: *tomlene opp*
Link





Rosa kjole med veldig fint skjørt. Jeg elsker brettingen av stoffet for å lage tverrstriper, og det at det ikke er noe mer pynt på skjørtet enn det. Det jeg ikke er så glad i er de kritthvite blondene og sløyfene som er klistret over puppene. Men jeg liker formen så utrolig godt, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe den og klippe av sløyfene og erstatte dem med knapper. Men men, det er litt mye slit, og dessuten er denne kjolen dyrere enn de andre. Vi får se...
Link



Fint skjørt med GRUSOM sløyfe. heldigvis ser det ut som at den bare er festet med sikkerhetsnål, så den kan tas av. Uten sløyfen tenker jeg at dette ville vært et veldig godt kjøp. ^_~
Link




Skjørt med høyt liv. Det har samme print som den brune kjolen over, bare at den er i lilla. Jeg liker fargen og det at den er prikkete (*polka-dot fan*). Jeg liker ikke de umatchende sløyfene, men de kan lett klippes av og erstattes med knapper eller noe. Elegant og pent, synes jeg~
Link



Rosa bløtkakekjole i klassisk sweet lolita-stil. På grunn av håret til modellen kan jeg ikke se hvordan brystet og skuldrene på kjolen er, men skjørtet ser i hvert fall bra ut. Bra kjole for de som vil begynne med den sukkersøte siden av lolita.
Link



Enda et skjørt som passer til en sweet lolita. Igjen syns jeg ikke noe om neon-sløyfene og den hvite blonden mellom rysjene nederst, men igjen, saksa kommer og *snip snip snip* så er de vekk. Jeg elsker fargen og prikkene, er som sagt svak for prikker, og spesielt rosa..
Link



Jeg elsker mønsteret på dette skjørtet, spesielt det i rosa. Jeg liker også veldig godt blondedetaljene på skjørtet; ikke for lite, ikke for mye. Jeg hadde likt det enda bedre uten høyt liv, men sånn er jeg. Man kan jo bruke det sånn som man vil, og det er jo en flott ting. Det er bare å stappe blusen nedi eller ha den utenpå, så har man variasjon.
Link



Enkelt, blått skjørt i to lag, ikke så mye mer å si om det. Det vil være fint å koordinere med hvitt og rosa, så det ville vært et godt utgangspunkt eller tillegg til en sweet lolita garderobe. Jeg liker dette, men jeg kommer ikke til å kjøpe det. Tenker nemlig på å kjøpe meg symaskin (!) og dette er enkelt nok til at jeg tror jeg kan sy det selv O v O
Link



En liten veske får også være med på listen. Denne ble med bare fordi jeg ikke har klart å slippe min barnslige side i det hele tatt, og fordi jeg blir helt mør av ting som ser ut som frukt eller godteri. Vesken passer nok egentlig best på en tiåring, men når man allerede skal gå i barneklær, hvorfor ikke ta den helt ut?
Link


 

Her er to par sokker, som jeg syns hadde søte mønstre. Jeg liker ikke de i sort, men de rosa og lyseblå er veldig fine, og kan passe bra til både sweet og casual. De har en god pris i hvert fall, for å kjøpe overprisede brand-sokker kan ruinere en.
Link
Link


 

Og helt til slutt; to par sko. Hvorvidt de er gode å ha på kan jeg ikke si noe om (prøvde noen Bodyline-sko i Japan i sommer, som ikke var spesielt behagelige), men prisen er riktig fin. De første koster omtrent det samme som et skjørt og de andre koster omtrent halvparten av det.
Link
Link


Ohoy, for en liste! Jaja, noe må jeg jo ta meg til på skolen nå som det meste arbeidet er ferdig før jul. Tenkte å ta en tur innom et annet billig merke, Anna House, neste gang. De er nesten like billige men har en mye høyere kvalitet. Utvalget er mindre, men man skal nok finne noe fint der også.

På gjensyn!

~Ana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar