tirsdag 8. desember 2009

Nydelige, gammeldagse sko

Nylig tittet jeg innom nettsiden til et av mine favorittklesmerker, Victorian Maiden. Som vanlig har de for salg noen av de skjønneste klærne jeg noen gang har sett, og jeg får lyst til å kjøpe alt sammen. Det hadde nok gjort rimelig vondt i lommeboken om jeg hadde gjort det, fordi det er fryktelig dyrt. Standard pris på én kjole ligger på ca 1500 kr, og det er uten porto og toll! I tillegg kommer prisen på en shopping service som kan handle for deg, fordi siden egentlig ikke sender til Norge.

Å handle hos VM blir altså en luksus man sjelden kan unne seg. Jeg venter fremdeles med å gjøre mitt første kjøp der, for når jeg først skal bruke så mye penger, så skal det være perfekt. Og da jeg som sagt tittet innom der nå nettopp, så trodde jeg at jeg hadde funnet akkurat det perfekte jeg skulle kjøpe meg!

Bare ta en titt på disse skoene:


 
 


For meg er dette noen av de mest perfekte skoene jeg har sett. De er enkle og elegante, men samtidig er de spennende på grunn av den slitte effekten, blondeaktig mønster i skinnet og den nydelige formen. Sløyfen foran er prikken over i-en som gjør dem mer søte, feminine og pyntede. Helen er litt høy kanskje (jeg har aldri hatt mer enn halvhøye heler på sko) men den er relativt tykk og ser stødig og god ut. Jeg tenker at pump-sko er mer behagelige å gå med enn mange andre høyhelte sko, uansett (tenk høyhelte sandaler med bare syltynne stropper som skal holde foten fast!).

Problemet er at alle skoene i min størrelse er utsolgt. Jeg var helt klar for å kjøpe, hadde ordnet med bestilling og alt, da jeg oppdaget det. Er ikke så lett når alt står på japansk. Jeg får håpe på at de selger dem igjen en gang, eller at jeg kan få kjøpt dem brukt… *deprimert*

Heldigvis har jeg allerede noen sorte, halvhøye Camper-pumps som jeg er helt forelsket i. De er veldig enkle og elegante, utrolig behagelige å ha på og de passer til hva som helst. Det går så langt at jeg vurderer å kjøpe ett par til, sånn at jeg kan ha ett til hverdags og ett til fest. Jeg vil jo ikke slite ut dem jeg bruker til pent. Problemet med dem er at de er litt for enkle til å bruke i lolita-sammenheng, og dessuten har jeg lyst på et par sko som skiller seg litt mer ut når jeg går med dem.

Forresten, lurer noen på hva jeg mener med ”lolita-sammenheng”? Eller ikke kan skjønne hva slags mote de selger hos Victorian Maiden? Ta en titt på denne siden, Lolitafashion. Der er det masse informasjon om klessstilen kalt Gothic Lolita og alt rundt det.

~Ana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar