lørdag 19. desember 2009

Symaskin




Etter å ha vært konstant frustrert i lange tider over at jeg ikke får laget noen av de tingene jeg har lyst til fordi jeg ikke har symaskin, skal jeg endelig få meg en! Tidspunktet er valgt på grunn av at Sømsenteret i Oslo har julekalender med tilbud i hele desember. Det er noen dager da spesifikke symaskiner har nedsatt pris, og noen dager med avslag i prisen på alt. 

Jeg har vært der og siklet flere ganger, og i utgangspunktet valgte jeg meg ut denne maskinen, en Bernette 46. Den er utrolig billig, enkel å bruke og den ser veldig pen ut. Den var til og med satt ned til 1000 kr en gang i forrige uke. Men dessverre kom jeg fram til at den var for enkel. Jeg er sikker på at jeg ville gått lei av den raskt, ettersom den har veldig få funksjoner. Synd, for både prisen og utseendet er bare så fiiiint... ;__;

Valget falt til slutt på en Bernette H70, som ligger noen hakk opp i både pris og kvalitet. Den koster 3500 kr, noe som er en del mer enn for Bernette 46. Jeg må få litt hjelp av min kjære mor, som kjøper den for meg den 22. desember. Da er det 20 % avslag på alle Bernette maskiner, og det hjelper jo litt på. Jeg får nok 500-1000 kr i julegave av autoritetene, og resten må jeg betale tilbake som lån etter jul. Men jeg får en symaskin! *lykke*

Jeg kan ikke mye om symaskiner, og jeg gleder meg enormt til å kunne teste og leke så mye jeg vil med min egen. Lese bruksanvisningen, teste alle funksjonene, lage alt mulig rart... Det blir så gøy!

Jeg skal skrive om hvordan den er når jeg får den. Inntil da; På gjensyn!

~Ana

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar